Lite nya foton – Tjockisbloggen.se

Nu har jag och Igor kommit hem från stugan igen, har varit underbart skönt att komma bort lite och koppla av men det är minst lika skönt att komma hem igen 🙂

Har haft fullt upp med att lära mig min nya telefon och än så länge så är jag väldigt nöjd med den, finns vissa grejer som jag till och med tycker bättre om med den här nya (SonyEricsson Xperia X10i) än Iphonen… Men det finns vissa småsaker som jag irriterar mig lite på också, men det blir nog bättre när jag lärt mig bättre hur allt funkar.

Kameran i den är jag väldigt nöjd med, enorm skillnad mot min gamla Iphone 3G då denna nya har 8,1 mpx. Men som med allt annat så kör jag på autoläge för att jag inte har lärt mig hur det fungerar med inställningarna än *s*. För att vara en mobilkamera så tycker jag då att den är väldigt bra, sen har jag ju min vanliga digitalkamera också plus att vi har två systemkameror så det var ju inte för den funktionen som jag köpte ny telefon 🙂

Här kommer i alla fall lite bilder från stugan, tagna med min X10i :


Strålande sol och ungefär 20 grader i skuggan


Igor gråben sitter på altanen och solar och spanar in omgivningarna


Väldigt trött vovve som rullade ihop sig i fotänden


Älskade finaste hunden i världen *kärlek*

Igår fredag så var jag till Töre tillsammans med min mamma och min morbror på bilbingo! Är många år sedan jag var sist och det var ganska roligt trots att det blev till att sitta stilla i bilen några timmar och vi tyvärr inte vann något (även om det var riktigt nära ett par gånger) 🙂

Ska även tipsa om en riktigt bra bok som jag sträckläste nu när jag var i stugan, Danielle Steel Systrar. Jag gillar hennes böcker och har nog läst de flesta tror jag (vissa flera gånger), men denna var ny för mig… I min familj byter alla böcker med varandra så att man slipper köpa så många och så får man böcker som man kanske inte skulle ha hittat annars, så nu lämnade jag över denna till min mamma och jag hoppas hon gillar den lika mycket som jag 🙂

Jag och Igor tog bussen hem från Töre idag på förmiddan och när vi satt på bussen så började det att blåsa nåt fruktansvärt… Ett tag trodde jag att bussen skulle blåsa av vägen för den svajade fram och tillbaks, ganska obehagligt. Vi halvsprang hem från busstationen för jag var säker på att det skulle börja ösregna vilken sekund som helst och det var nästan så jag blåste omkull några gånger.

Vi hann precis in genom ytterdörren innan himlen öppnade sig och det vräkte ner en stund. Så här såg himlen ut när vi var på väg hem från bussen, var tvungen att stanna till och fota för så mörk himmel är det länge sen jag såg…

Nu ska jag lägga näsan i en ny bok som jag började läsa igårkväll och som också verkar jättebra, Ann Rosman Själakistan. Ikväll ska det grillas på balkongen och när David kommer hem från jobbet ska jag överraska honom med en god drink 🙂

Just ja, hade ju en outfitbild också att lägga in som jag tog när jag kom hem idag… Är fortfarande ganska brun sedan Greklandsresan men inte i närheten som jag var när vi kom hem.

/ Sarah

Kommentera

