Äntligen sommar – Tjockisbloggen.se

Ibland känns det som att jag borde starta en eller två nya bloggar… En som heter klump-bloggen och en som heter gnällis-bloggen. Den första för att jag är så jäkla klumpig av mig, som ni fått läsa om mer än ett antal gånger och nu har jag gjort det igen – lyckades radera minneskortet i kameran när jag skulle föra över dagens outfitbild.

Gnällis-bloggen är för att jag känner mig som en riktig gnatkärring ibland, klagar på vädret och gud vet allt… Men idag är jag faktiskt på rätt bra humör, äntligen har sommaren kommit hit till Luleå! Men som den inbitna pessimist jag är så väntar jag bara att den ska försvinna snart igen :-p

Hur som helst så har jag varit en sväng på stan idag tillsammans med kompisen Sara, fanns mycket nytt att kika på men jag shoppade ingenting idag. Däremot så har jag beställt ett regnställ på nätet som jag hoppas ska hinna komma i veckan och att det ska passa!

Var runt på stan flera gånger och kikade på regnställ eftersom jag skulle behöva ett (hundägare är ute i alla väder) och eftersom David har ett Didrikson som är så himla fint och bra så skulle jag vilja ha samma märke… Hittade några stycken från 499 kr upp till 1999 kr men de billigaste kändes som tunn och dålig kvalitet och de dyrare är ingenting som passar min plånbok.

Så jag blev väldigt glad när jag hittade ett Didrikson Norba på rea och skyndade mig att klicka hem det direkt! Det har kostat 1399 kr och nu på rea 399 kr, kanske inte den färg jag hade valt i första hand men tycker att det var snyggt ändå 🙂

Nu ska jag ge mig ut på promenad med Igor i det vackra vädret! / Sarah

Kommentera

