Slingrar mig – Tjockisbloggen.se

Jag känner mig rätt ormig för tillfället, mina i torsdags extremt brända axlar har fått för sig att fälla hud. Oerhört snyggt, särskilt då jag åker på semester på lördag :-/.  Har en så fin farmarbränna efter att ha haft linne och jeans, så mina ben är såklart ännu kritvita, vilket ni kan se nedan.

Ber om ursäkt men jag kan i princip inte skriva inlägg hemifrån just nu för mitt internet är icke existerande, och hastigheten med mobilen som hotspot är 0,3 Mbit per minut. Ett 5 minuters klipp på youtube tar närmare 20 minuter att ladda! Så min möjlighet att lägga in bilder och liknande är begränsad. Har ännu inte bestämt om jag tar med datorn på semestern, annrs blir det mobilbloggar där jag råkar hitta gratis wifi, men jag är osäker hur det är med publikt wifi i Holland. Här är det i princip fritt internet överallt man går.

Har gjort lite trevlig sommarshopping senaste veckan, det är en klänning som saknas på bild, men som sagt, bilduppladdningen suger hemma nu och den kom inte med. Den är hur som helst en väldigt enkel hellång svart och vitrandig klänning med brottarrygg från New Yorker. Jag älskar den butiken.  Fick även panikköpa ett par sandaler idag precis vid jobbet då mina favoritskor gick sönder och jag kan inte gå med trasiga skor där remmen lossnat på ena sidan. Så fyndade ett par svarta ”skinn”sandaler med nitar och remmar för 6 euro, eller 5,60, för de tog inte kort och jag hade inte mer i cash så det var ok.

Nå, min shopping var det ja, och en outfit!

Söt bikini från Seppälä

 

Färgglad nästan knälång klänning från Flo&Jo

 

Tunika från New Yorker. Trodde den skulle fungera som klänning men underklänningen är väldigt kort. Men med hotpants under borde det gå.

 

Måndagens outfit: Ny, supermjuk och enkel randig klänning från New Yorker.

 

Som sagt, på lördag morgon går mitt plan till Holland och jag är tillbaks i Tallinn natten mellan fredag och lördag en vecka senare (om jag hinner med min transfer i Helsinki, har bara 30 minuter mellan planen) eller lördag morgon. Sen en härlig semestervecka till i mitt fina Tallinn :-).

/Hanna

Kommentera

