Äntligen normalt väder igen – Tjockisbloggen.se

Jag gillar inte när det är för varmt – och för varmt för mig är allt över 25 grader, ibland rentav allt över 20 grader. (Det beror på hur mycket det blåser.) Så torsdag-lördag förra veckan var rena plågan; 31 grader i skuggan hade vi som varmast på fredagen…

Dagen tillbringades följaktligen inomhus för att undkomma värmen. Jag och S spelade Baldurs Gate: Dark Alliance 2 och åt chips fram till 15-tiden och senare på kvällen grillade vi hemma hos S&P som förutseende nog hade köpt bordsfläktar som fick gå varma (kalla?) i vardagsrummet.

Fredagens outfit var densamma som onsdagens, dvs. blommig långklänning, plus massor av solkräm. Torsdag, lördag, måndag och idag såg jag ut så här:

Torsdag.
Tunika: Indiska, strl L.
Capri-jeggings: Lindex, strl XL.

Lördag, omsorgsfullt insmord i solkräm.
Klänning: Indiska, strl L.
Leggings: Ellos, strl 46/48.

Måndag.
Klänning: Indiska, strl L.
Leggings: Ellos, strl 46/48.

Idag.
Tunika: Lindex, strl 44/46 (L).
Leggings: Ellos, strl 46/48.

I söndags blev det ingen bild, jag slafsade runt i en, visserligen rätt så snygg, klänning och leggings (precis som nästan alla andra dagar) men pga tvättkris så hade jag ingen BH. Det hade jag ingen lust att dokumentera.

Jag gick förbi mor med ett par datorhögtalare tidigare idag och fick istället en skogarderob av henne; en sån har jag verkligen behövt för det började vara lite trångt med alla skor i farstun… jag fick t.o.m. tre fack över! Eller nja, jag HAR fler par skor som jag skulle kunna ha i den, men några par måste jag ju ha ute i hallen så jag har lite att välja på om jag ska springa iväg snabbt. Eller hur?

//Martina

Kommentera

