Living dead tomatoes – Tjockisbloggen.se

Det är inte bara jag som jäser i värmen, vår älskade hund kan sitta hur länge som helst mitt i solen på balkongen… Ibland tror jag att han får solsting *s’. Kolsvart vovve (i och för sig är han väl mer grå nu för tiden gammelgubben) och stekande sol, han blir så het att man bränner sig om man rör honom… Hur smart är det?

Gäller att komma ihåg att han sitter därute så att man kan ta in honom i svalkan då och då för antingen så märker han inte hur het han blir eller så är han för dum för att förstå att gå in i skuggan…

Världens finaste ”hotdog”

Var förbi stan en snabbis en gång till nu i eftermiddag för jag skulle ändå skicka några paket och genade genom en galleria för att få lite svalka en stund. Såg att Carlings precis börjat rea ungefär 90% av sin butik så kikade in snabbt, sällan jag är in där eftersom jag tycker att de har kläder som inte riktigt är min ”grej”.

Men jag hittade en så himla söt t-shirt som faktiskt fick följa med hem för jag är faktiskt i behov av ”tishor” som funkar både till shorts, leggings såväl som slapparbyxor och som inte ser ut som urtvättade disktrasor 🙂

Nu ska jag käka middag beståendes av tomater… Ingen riktig middag jag vet, men när det är så här varmt så klarar jag bara inte av att äta riktig mat och istället för att inte äta något alls så försöker jag äta sånt som är både nyttigt, gott och innehåller vätska, det vill säga tomater 🙂

/ Sarah

Kommentera

