80-talet ringde och ville ha tillbaks sin outfit – Tjockisbloggen.se

Länge sen sist! I måndags började jag jobba i Piteå igen = ca 3 timmar pendling per dag, så jag har inte så mycket tid för, tja, nånting längre. Men det blir ganska mycket lästid eftersom jag äntligen kan läsa på bussen. Tidigare har åksjuka satt ett effektivt stopp för det.

Den här helgen har också varit fullbokad. I fredags gick vi på bio och såg Transformers: Dark of the Moon (helt ok, bortsett från den våpiga tjejen), igår var vi på Bishops och firade en kompis 30-årsdag (ganska försenat visserligen eftersom hon egentligen fyller år 16 juni) och idag blir det ännu ett födelsedagsfirande, på rätt dag den här gången.

Dagens kalas-outfit:

80-talet ringde, och så vidare…
Linne, kjol och leggings: Ellos, strl 46/48.
Skor: Skopunkten, strl 39.

Gårdagens besök på Bishops var mycket trevligt även fast jag höll på att somna redan vid 22 – det här heltidsjobbet är inte bra för mig. Jag hittade en mycket god ”öl”, spontanjäst äppelöl som smakade som ganska torr äppelmust. Måste kolla om den finns på systemets beställningssortiment för jag har aldrig sett den i butik. 58 kr för 25 cl på Bishops är inte riktigt ekonomiskt i längden…

Jag måste dock fråga: what´s the deal med att det inte går nattbussar på sommaren? Tror LLT att folk inte går ut på sommarkvällar, eller är det en kartellbildning tillsammans med taxibolagen så att de ska tjäna mer pengar? Nu får ju visserligen sambon studentrabatt på taxin så det blir billigare, men iallafall.

//Martina

Kommentera

