Smärta, smärta AAJ – Tjockisbloggen.se

Har länge gått i funderingarna att skaffa mig en epilator men det har aldrig gått längre än till tanke… Förrän igår då jag gjorde slag i saken och investerade i en relativt billig tortyrpryl från Elgiganten.

Det fattade ju jag också att det inte skulle vara skönt att epilera benen, men att det skulle göra så helvetiskt ont hade jag inte förväntat mig!! Kan säga att det är en barnlek att tatuera sig jämfört med denna smärta, och då gjorde ändå tatueringarna på benen jääävligt ont!
Gjorde först en tredjedel av höger ben innan jag var tvungen att göra paus för att det gjorde för ont *s*.

Men idag så tog jag en varm dusch innan jag gjorde klart resten av höger ben och då kändes det en aningen lite mindre men fortfarande så är det allt annat än skönt. Eftermiddagens och kvällens projekt är att ge sig på det vänstra benet men jag ser inte direkt fram mot det om jag ska vara ärlig…

Å andra sidan får jag ju erkänna att jag tycker nog det är värt smärtan att slippa raka benen flera gånger i veckan och de säger ju att man vänjer sig efter ett par gånger med epilatorn (tvivlar ju starkt). Vaxa har jag testat men då följde hälften av skinnet med och jag kan svära på att varenda hårstrå minsann satt kvar, så det gör jag inte om!

Mitt ben ser dock hemskt ut efter gårdagens tortyr så idag fick det bli långklänning när jag var på stan, dessutom ser det lite roligt ut med ett hårigt och ett prickigt ben *s*.


Dagen efter första gången med tortyrredskapet epilatorn

Har outfitbilder från både igår och idag som jag tänkte slänga in och sen ska jag ut i det fina vädret med Igor… Lyckades somna med en bok i handen igår så låg en timme i solen och blev stekt (ajaj). Hade tänkt sitta på balkongen och läsa en liten stund eftersom det var så hett, öppnade alla rutor (inglasad balkong) och slog mig ner i fåtöljen och ett par minuter senare sov jag. Var ändå smart nog att smörja in mig med solskydd innan jag satte mig men tanken var ju inte att sola en timme utan kanske tio minuter… Brände mig inte så farligt iaf som tur är och en kall dusch direkt jag kom in satte nog stopp för det värsta.


Linne från Gina Tricot, minns ej strl
Jeansshorts från Gina Tricot, strl 44

Långklänningen kommer från H&M, minns inte strl
Boleron är nåt år gammal, minns ej varifrån den är

/ Sarah

Kommentera

