Veckan som gått, lite shopping och sånt – Tjockisbloggen.se

Här är det jobb, jobb, jobb och alldeles för varmt för att egentligen göra nånting alls. I måndags var det tv-måndag som vanligt men eftersom CSI har haft säsongsavslutning så ser vi istället Leverage (i måndags även White Collar). Till detta hade vi ostbricka:

Grönpepparost, St. Agur, getbrie från Skärvångens mejeri, Philadelphia, Chevre de Belley och Falbygdens chevre.

Förutom tv-måndagen var arbetsveckan relativt ointressant. I fredags tog jag dock en tidigare buss hem och hann med lite shopping, nästan alla affärer har ju rea just nu. Är det bara jag som tycker att det är lite konstigt att de rear ut sommarkläderna redan i juli? Jag tycker att de kunde vänta till augusti iallafall. Men det är väl ungefär som att julskyltningen börjar i oktober numera…

Klänning från H&M, strl L.

Kjol från Indiska, strl L. 

Tunika från Indiska, strl L.

Jag noterade det förresten inte förrän senare, men visst ser ni trenden? Jag gillar randigt…

Igår var vi på Bishops en sväng, åt lite mat – jag prövade deras Bacon Queen Burger för första gången, den var god men jag håller mig nog till fish n´chips ändå – och drack några öl. Det var dock så fruktansvärt varmt i biblioteket där vi satt att vi gav upp efter bara ett par timmar och åkte hem till S&P istället där det blev mer öl, chips och allmänt snack till strax efter midnatt då småbarnföräldrarna S&P kastade ut oss. =)

Nu måste jag gå iväg till mamma och promenera hunden, hon är på badstranden så jag lovade att gå ut med honom.

//Martina

Kommentera

