Varma sommarkvällar – Tjockisbloggen.se

Jag lever! Har och har haftväldigt svårt att kunna skriva på jobbet då jag faktiskt ska lyckas göra både jobb och skrivande bra, och det är svårt att kombinera. Dessutom kommer min jobbdator och wordpress inte vidare bra överens just nu, idag verkar den dock skärpa sig. Vanligen så säger den antingen att sidan inte kan visas, eller så låser sig allt och jag måste stänga ner alla aktiva fönster, inklusive de som rör jobb.  Det fungerar inte riktigt.

Anyhow! Har kört en vit helg/vecka med massa galenskap, folk trodde inte på att jag var nykter vilken väl säger en del om min personlighet. Hysterisk oavsett tillstånd. Kom hem kring 4-5 både fredag och lördag, vaknade ungefär 3 på igår eftermiddag för jag var helt slut. Såklart har det även med insomnian att göra, när jag väl kan sova ut, då sover jag!

Vi hade en fantastiskt sista helg för underbara Sofia som nu lämnat oss för Sverige igen. Har varit några fantastiska månader, och det var inget hej då utan ett ses igen.  Suttit ute, skrattat, kört sanning och konsekvent med hysteriska konsekvenser och gapskratt. Rolig hemmafest hos mig, slö söndagsmiddag, sena nätter, jag mår bra nu :-). Lever sommaren som den ska levas, överallt annat än hemma. Har i princip inte kommit innaför dörren innan midnatt någon kväll förra veckan för alla dessa fantastiska sommarkvällar kan man bara inte strunta i. Jag kan bara inte sitta inne och göra inget när det finns ett helt liv därute att leva och njuta av. Min dator är bara på för min uppdatering av mina serier i princip. Ikväll blir det dock hemmkväll med Matilda och Lucia och senaste avsnittet av True Blood :-D.

Denna vecka är inte lika bokad, det är ikväll då, sen hade jag en dejt på torsdag som jag ställde in. Snubben var på tok för skum för jag skulle vilja träffa honom, efter närmare funderingar. Jobbar bara på kvällen, kan inte synas ute för mycket i Tallinn, särskilt inte med någon som drar uppmärksamhet till sig, men hävdade sig ha obegränsade möjligheter till att planera saker på andra platser och ta med en. Tack men nej tack, min magkänsla slår bakut så jag tackade för mig.  Jag gillar inte konstigheter.

Istället bokat in att träffa en kompis på torsdag sen blir det väl fest i helgen igen som det ser ut. Samtidigt så tycker jag det är trist med en så oplanerad vecka, jag mår som bäst i fart och fläkt, helst skulle jag bara vara hemma för sömn, då vore livet toppen. Nu har den här damen lite mer jobb att sköta.

/Hanna

Kommentera

