Sömnlös – Tjockisbloggen.se

image

Ligger i sängen. Varit singel i sådär 1,5 år nu, inte ens kommit nära förhållanden efter det. Är rädd att bli sårad igen, stänger in hjärtat i bur. Har aldrig varit bra på att sova ensam däremot, mörkrädd och otrygg. Det luktar nytvättat och rena sängkläder. Golvet är kaos av smutstvätt och prylar. Huset är för en gångs skull ovanligt skrämmande tyst. Mobilen jag skriver på enda ljuskällan i rummet nu. Ytterligare en sömnlös natt i min ”källare” i Tallinn.

(Några dagar gammal mobilbild, en av mina ”bättre” dagar)

/Hanna

One thought on “Sömnlös – Tjockisbloggen.se

  1. Jag vågade efter 1 år, och idag är det inget jag ångrar, fick en bättre relation än vad jag hade, fick massa underbara barn med på köpet, allt känns plötsligt så rätt, läste ett så bra citat

    Det är omöjligt,sa tvivlet.
    Det är farligt, sa rädslan.
    Det är onödigt, sa förnuftet.
    Prova ändå, viskade hjärtat.

Kommentera

