ADHD onepiece – Tjockisbloggen.se

Har inte kunnat blogga på länge för jag har dels varit borta och dels haft fullt upp med annat som vanligt 🙂 I söndags så åkte jag och Igor till stugan för att min systerson Joel och hans tjej Jennie kommit upp från Småland och Skåne för att hälsa på… Har varit riktigt roliga och mysiga dagar i stugan och vi kom hem på tisdagkväll då Joel och Jennie skjutsade hem mig och Igor.

På tisdagen så blev det även en liten spontantripp till Ikea med J&J, min mamma och pappa samt Igor och deras hund Selda så det var en aning trångt i bilen. Handlade inte så mycket utan mest små bra att ha grejer som jag visste att vi behövde och sen var det ju lite ont om plats i bilen också…

Det blev en förvaringslåda att ha under soffan på balkongen för filtar och kuddar m.m, en vit toalettmatta och en toaborste. Köpte även en 6-pack med fina vinglas för 39:- och en jättefin murgröna med blå kruka samt två musmattor… Tror att det var allt jag handlade faktiskt 🙂

Sen tog jag och morsan hundarna och promenerade runt Ikea medans de andra tog bilen en vända över till Finland för att kunna säga att de varit utomlands på semestern. Vi kan inte ta med hundarna dit eftersom de inte har rabiesvaccinerats… Eller vi får ta över dem till Finland men sen får vi inte ta hem dem igen och det vill man ju inte råka ut för.  Så medans morsan gick in på Intersport så gick jag och vovvarna på Djurmagazinet och handlade tuggben och sen satte vi oss i solen utanför Candy World och tittade på folk…


Igor och Selda, på spaning i Haparanda

Idag har jag varit en snabbis på stan och faktiskt shoppat kläder för första gången på väldigt länge… Har inte shoppat på länge nu tycker jag, men jag har haft så fullt upp med andra saker att jag knappt satt min fot i en klädaffär *s*. Iaf så hade jag kvar tillgodo på H&M sedan länge tillbaks så där fyndade jag en onepiece (som passar mig med ADHD som hand i handsken) från barnavdelningen, storlek 170 cl!


Vit med svart tryck, onepiece H&M Kids 170 cl. 299:-

/ Sarah

3 thoughts on “ADHD onepiece – Tjockisbloggen.se

  1. Hej Sarah! Jag är en såndär som är här inne ofta och läser men aldrig kommenterar, jag försöker bli bättre! Inspereras verkligen av din klädstil 🙂 Men nu till frågan. För bra länge sen läste jag att du bytte foder på Igor för att han inte ville äta så mycket, nu sitter jag här med samma problem med min hund, jag har letat massor men hittar inget mindre än 8dl/dag (min är i samma storlek som din). Undrar vad Igot äter för nått? 🙂 Hoppas det är ok att jag frågar. Ha en trevlig helg! 🙂

  2. Ursäkta eventuella stavfel! Jag är nog för gammal för att surfa på mobilen 😉

  3. Sabine _ Be inte om ursäkt för stavfel för jösse namn! 🙂
    Vad kul att få höra att man kan inspirera någon, har aldrig tyckt att jag hör hemma i någon direkt ”stil” utan kör på vad jag gillar för tillfället oavsett vad som är modernt eller inte 🙂
    Igor har som du läst haft ganska mycket problem med fodret men nu har vi äntligen hittat ett bra foder som fungerar och som han äter runt 5 dl per dag av. Det är ett svenskt foder som heter Halla hundfoder (http://www.hallafoder.se/)och vi gav tidigare Halla standard men övergick till Halla medium eftersom han ska ha mindre utav det. Vi köper det på vår lokala djuraffär men det finns även att beställa på t ex http://foderbilen.se/
    / Sarah

Kommentera

