Underbara dagar och nya skor – Tjockisbloggen.se

Har åter igen varit en sväng till stugan och umgåtts lite med Joel och Jennie innan de åkte hem till Småland igen i söndags… David skjutsade upp mig och Igor till stugan i fredags och sen stannade han och grillade med oss innan han vände hemåt för han hade massor att göra hemma i helgen bland annat.

Så jag var i stugan fredag till söndag igen, plockade vinbär och gjorde både vinbärssaft och vinbärslikör (likören är dock inte klar än på några veckor men det ska bli spännande att smaka, aldrig gjort det tidigare). Känner mig lite halvrisig men vet inte om det beror på att jag har nån förkylning i kroppen som är på väg att bryta ut eller om det är något annat… Får väl se om det går över snart.

Lite bilder från stugan kommer här, i lördags var det så soligt och varmt att vi bestämde oss för att sitta ute och äta middag (grillad kyckling är mums!).


Spanade in denna båt i hamnen ett par km från stugan *vill ha*

Igår så var vi på Röda Korset och kikade eftersom de får in nya grejer på måndagar men vi hittade då inget direkt speciellt, jag köpte två böcker för 10 kr men det var det enda… Jag som inte hade några böcker sen tidigare :-p

På kvällen var det så fint ljus och fullmåne så det blev en lite längre promenad med busdjuret Igor men naturligtvis tänkte jag inte på att ta med kameran så tog några bilder med mobilen.

Idag var jag en sväng på stan och kikade lite på skor för jag skulle behöva ett par bra, snygga skor nu till hösten… Lite som casual/street tänkte jag men som är bra och stadiga för mina dåliga fötter. Var förbi Intersport och reklamerade ett par träningsbrallor jag köpte där i juli och som gått sönder på flera ställen efter ett fåtal användningar, så fick ett tillgodokvitto på 350 kr. Kikade på skor där och hittade ett par snygga och sköna Adidas som jag var lite sugen på men de kostade 699 kr och det var lite dyrt tyckte jag, snål som man är veckan innan lön…

Men då fick jag en ingivelse att gå förbi Ecco shop och kika lite snabbt för de brukar ha rea i slutet av sommaren, och mycket riktigt det hade de. Så jag fyndade ett par jättesnygga och sköna Ecco promenadskor i äkta skinn för 240 kr! De var nedsatta från 800 kr till 240 kr så 70% rabatt och det är helt klart ett överkomligt pris tycker jag 😀

De är lite hårda men eftersom det är skinn så ger de ju med sig ganska snabbt plus att i värsta fall går det nog att klämma ner en tunn mjukare sula… Är verkligen nöjd med mitt fynd måste jag säga, bra skor är värt att lägga pengar på det vet jag men när man har sån tur att man hittar så bra skor på 70% rea så blir man extra glad i plånboken 🙂


Ecco Mobile II strl 38, 240 kr

/ Sarah

Kommentera

