Usch för dessa blöta dagar – Tjockisbloggen.se

Nu har det verkligen börjat nalkas höst här i Luleå, termometern visar sällan över 13-14 grader på dagarna och regnet det bara öser ner. När inte ens Igor vill vara ute då är det illa, han tycker verkligen inte om regn och han fryser ju så lätt… Men det är ganska skönt att veta att han mår gott av att få ligga inne och snusa när det är sånt här kasst väder 🙂

Själv tillbringar jag större delarna av dagarna med näsan i en bok, har köpt två nya böcker på secondhand men nu är jag snart klar med båda så det är väl dags att ta sig en vända dit igen och se om man hittar nåt spännande. Så mycket böcker som vi har hemma nu så skulle vi kunna starta ett eget bibliotek *s*.

Har försökt sälja alla böcker billigt men det är svårt, det tar ju så mycket plats och de flesta böckerna är lite äldre så många har nog hunnit läsa de redan och vill inte samla på sig ännu en bunt. Men eftersom vi gärna vill bli av med dem eftersom de tar just precis en del plats (som jag vill fylla med nya böcker ;-)) så har jag bestämt mig för att skänka alla böcker till lillbrorsans sambo Emma som precis som mig älskar att läsa 🙂

Vi har länge spanat på ett köksbord på Ikea som vi verkligen gillar och skulle vilja ha men inte haft råd, det kostar trots allt 2995 kr. Men det är snyggt som fasen och inte typisk Ikea-stil heller utan mer design och ”annorlunda” och skulle verkligen passa vår stil… Går dessutom i funderingar på att inreda om så att det mesta går i 60-tal i vardagsrummet eftersom allt i köket är 50-tal och vi gillar de stilarna.


Satt och slösurfade på Blocket igår när David kom hem från jobbet och vad ploppade det upp för annons precis när vi skulle stänga ner för att gå och laga middag? Jo ett sånt köksbord som vi spanat på men inte haft råd med! Och billigt dessutom, en tredjedel av nypriset på Ikea och dessutom i skick som nytt 😀

Så ett snabbt telefonsamtal och bordet var vårt, ja stolarna också så klart. Så vi hoppade in i bilen och hämtade det och vips så har vi ett sånt bord och stolar som vi ville ha, ett impulsköp javisst… Men vi visste ju vad vi ville ha och att det passade hos oss så varför inte 🙂


Fyndade även en orkidé när jag var upp på stan och hämtade ut pengar, passerade blomaffären där jag köpt våra tidigare fyra orkidéer (alla för 20 och 25 kr st *s*). Och nu hade de samma erbjudande igen på ”udda” orkidéer som inte har några blommor för tillfället och dessutom en, om jag minns rätt nu vad hon sa, ”busk-orkidé”.

Den är väldigt stor och tät och har inte alls samma sorts blad som en vanlig utan ser mer ut som en buske, kommer att få små ljusrosa-lila blommor när den blommar igen, ska bli spännande! För blomman och krukan gav jag 45 kr, bara blomman hade kostat 375 kr och krukan 179 kr så det var verkligen ett fynd! Kan tipsa er som har vägarna förbi att titta in på Bellis blommor mitt emot Åhléns i centrala Luleå.

Nu ska jag röra mig mot Ica för att handla lite mat och sen ska jag hem och lägga näsan i boken jag håller på med just nu, är inte ute frivilligt mer än nödvändigt i detta väder…

/ Sarah

2 thoughts on “Usch för dessa blöta dagar – Tjockisbloggen.se

  1. magda – Vi vet att det har varit lite tunt med inlägg från oss i sommar men vi har alla haft mycket annat som tagit tid och energi. Naturligtvis är det tråkigt att det blivit så långa uppehåll mellan våra inlägg men samtidigt så har inte Ni läsare varit så aktiva med att kommentera heller de senaste månaderna… Ju mer respons som vi får, desto roligare är det att skriva så det handlar om att ge och få 🙂
    Du får gärna komma med förslag på vad du skulle vilja att vi skrev om, om det finns något särskilt du skulle vilja att vi tog upp… Vi ska försöka att skriva lite oftare nu när sommaren lider mot sitt slut och vi börjar komma tillbaks till ”normala gängor” igen.
    / Sarah

Kommentera

