Sista semesterdagarna – Tjockisbloggen.se

Vilken alldeles ljuvlig semester detta varit i två veckor. Jag har inte stressat, inte tänkt på jobb, bestämt mig för att lägga gamla issues åt sidan och bara försöka slappna av. Vet ni vad, jag har lyckats väldigt bra. Känner mig avslappnad, lugnare, piggare och redo att ta tag i saker igen. Känns fantastiskt skönt. Hunnit med en liten minitripp till Riga med Ben, Maddie och travelmonster, what happens in Riga stays in Riga! Nej då, det var en rätt lugn resa, med promenader upp och ner genom gamla stan, broar och centrum. Bodde dessutom på ett riktigt bra hostel som jag helt klart kommer boka igen om jag åker till Riga. Ska se till att få kopior på bilder från Ben, han fick vara vår fotograf under resan :-). Tre intensive människor, tre intensiva dagar, och ingen av oss blev sur på någon av de andra. Ok, jag och Maddie morrade rätt ordentligt på Ben när han med andan i halsen kom till bussen två minuter innan den skulle gå, då han hade våra biljetter :-).

Idag firar Estland 20 år av självständighet med en enorm musikfest ute på sångarfälten, de flesta av mina kompisar är där men jag hade inte ork att åka ut dit. Har på det på tv:n i bakgrunden istället, tror Sinead O´connor ska på scen alldeles strax. Har storstädat lägenheten och sedan haft lektion med en kompis här hemma. Han lär mig programmering, jag lär honom svenska. Idag har vi börjat att försöka skapa en liten robot  i datorn, det är hur kul som helst. Självklart heter min Marvin och är mycket deprimerad. Förstår ni inte referensen så har ni missat ett mästerverk inom litteratur, Liftarens guide till galaxen! LÄS!

Varför storstädning kanske ni undrar? Jo, för att imorgon förmiddag kommer älskade familjen hit som jag inte sett på 8 månader!!! Kommer krama sönder dem, har saknat dem så enormt mycket. Därför bör jag strax lägga mig så jag orkar upp i en vettig tid så jag är ute vid båthamnen klockan 10 för att möta dem. Därför är jag heller inte ut ikväll, hade flera möjligheter både här och där och folk som vill ses, men prioriterar familjen så klart :-).

/Hanna

Kommentera

