Infektion, ont gör det – Tjockisbloggen.se

För några veckor sedan så skrev jag om ett blåmärke som jag hade fått på benet efter att klumpedunsen Igor hoppat på mig…

Några dagar efter att bilden togs så dök det upp ett litet sår i mitten av blåmärket och det blev ännu mer ömt än det var innan. det är nu en dryg månad sedan och såret vägrar att läka! Det har krympt lite grann men vägrar att läkas helt och jag fattar inte vad det är för fel på mig…

I början var såret ungefär 5-6 mm brett men nu har det dragit ihop sig och är kanske 2-3 mm bara däremot så är det ganska djupt. Senast igår så kom det ut rejält mycket var ur såret och det gör riktigt ont… Det är alldeles svullet och hårt runt om såret, kanske 1 cm runt om hela är det som en knöl under huden. Tvättar flera gånger om dagen men det försvinner inte och ont gör det. Kanske måste ringa vc?

Idag så är det exakt en vecka kvar till vår ”lilla” buse Igor fyller 9 år, kan inte förstå att tiden har gått så fort!! Han som fortfarande är vår lilla bebis som har energi som en dynamitgubbe och trots sin ålder alltid kan hitta på bus av de mest underliga slag… Finare hund kan man aldrig hitta och han är min ögonsten, för alltid.

/ Sarah

Kommentera

