Katastrofdejt, snacka om ytlig – Tjockisbloggen.se

Brukar inte säga mycket om hur mina dejter går men denna gång slår det alla rekord i ytlighet. Ni måste få höra detta som hände i lördags. Jag skrattade rejält när jag fick ett mail ifrån mannen ifråga igår kväll med förklaring. Kan be att påpeka att denna dejt pågick (delen där vi vistas ihop iaf) ca 30 minuter, hade kunnat bli kortare och enklare för mig, om man bara varit ärlig :-). Jag hade kunnat gå och klubba själv i så fall. Anyhow:

Vi hade bestämt vi troligen skulle ut på stan och ta någon drink och klubba. Tolkar inte det som en direkt fancy überplanerad dejt, utan trevligt att ses och hänga ett tag. Jag hade jobb på dagen och försov mig, så ingen tid att plocka med sig en klänning eller nåt. Men tyckte jag såg bra ut i ett par jeans, sneakers och svart linne. La mer krut på att sminket skulle sitta bra. Hade sedan någon dag redan bestämt jag skulle ut med tjejerna först efter jobbet, så mötte upp dem direkt jag slutade. Vi hade en riktigt bra kväll, några öl, god mat, massa tjejsnack. Men tidig kväll, de flesta ville hem. Bestämde jag skulle möta upp denna man strax efter midnatt vid ingången till gamla stan.

Notis: Han är italienare, från modets mecka Milano, ungefär i min ålder. Men att någon kunde vara så snobbig, hade jag inte trott. Han hade sett mig innan på en datesida, vi hade chattat och pratat i telefon och kom väldigt bra överens den vägen. Jag var ju så vacker och kurvig och bla bla bla…

Så vi möts, han verkar lite stel men tänkte att det löser sig nog, jag är ju bubblig och pratglad. Han  hade ingen plan vart vi skulle gå, jag förslår några ställen, han rynkar på näsan. Mina ställen är trevliga pubar, som samtidigt har bra musik och trevligt folk. Han vill gå till något av de ställen som har 14-15 euro i inträde. Jag erbjuder mig att visst, men då har jag bara råd med en klubb, och jag vill gärna hem och byta om. Notis för senare: jag sa att jag ville byta om, eftersom jag gått ut direkt efter jobbet.

Men han velar en massa, vi står vid en vägkorsning, 5 minuter från min lägenhet, och han ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna. I detta läge börjar jag undra vad sjutton som är mannens problem. Han envisas med nej då, de kommer ju släppa in dig ändå, det är inget fel att vara casual, men jag vet hur de klubbarna är.

Mer min stil, slappna av mannen.

Till sist tycker han att han vill absolut veta vart hans kompis håller hus  först, så han säger han ska kolla en klubb 5 minuter, sen komma ut. Inget konstigt, det har jag och annat folk gjort innan, den som har mer pengar kollar in om klubben är ok, sen går man ut, hämtar den andra. Men som ni säkert kan förstå, så kom han aldrig ut igen. Jag gick efter sådär 20-25 minuter, skickade ett sms men fick inget svar. Dagen efter svarar han inte i telefon, och jag är något förvirrad över vad fan som hände.

Så söndagen spenderar jag med vänner ute och äter och har trevligt, snackar och har en väldigt skön söndag med andra ord. Funderar en del vad som hände, jag är helt ok med andra chanser, om jag får en förklaring som duger. När jag kommer hem på kvällen, så väntar ett mail på mig.

Detta är vad som är fel, jag gillar fel uteställen, vi är för olika (helt ok orsak), och jag hade ju jeans och linne. Ja, ni läser rätt. EFtersom jag var så enkelt klädd på en dejt, så hade jag ingen respekt för mannen, för så är det i Milano. Hej kulturkrock och ytlighet. Jag erbjöd som sagt att gå hem och byta, eftersom, jag kom direkt från jobbet.

Jeans, INTE ok på dejter, tydligen...

Men vad hade han på sig då, jo, svart kostym, med vit skjorta uppknäppt till naveln, och det syntes tydligt att han rakar bröstet (det var synlig stubb). Om man nu ska vara så fancy och ytlig, så är inte jag rätt tjej, så inte min förlust. Jag gillar pubar, att kunna slappna av, inte alltid vara uppklädd, ta en öl, dansa till musik som gör en glad hela natten, i bekväma sneakers. Så i slutändan, så skrattade jag bara. Det finns gott om män där ute, som uppskattar en tjej, som hon är, även om hon kommer i jeans.

Min sista fråga blir dock, vad är mest respektlös, komma i jeans till en dejt, eller att bara försvinna från dejten med en uppenbar lögn om att återkomma om 5 minuter, istället för att säga ”du, tack, men vi är för olika så jag tror inte det kommer bli nåt, gå du ut själv och ha kul”. Angående en andra chans om han ångrar sig, knappast troligt 🙂

Har ni haft några katastrofdejter, skriv dem gärna i kommentar, så kan vi skatta ihop 🙂

/Hanna

4 thoughts on “Katastrofdejt, snacka om ytlig – Tjockisbloggen.se

  1. Tur att du tar det så lätt. Löjlig karl, inget att hänga i julgranen direkt.
    Lämnade en man vid middagsbordet en gång. Vi hade pratat via mejl och i telefon, mycket verkade stämma, men i verkligheten stämde inte ens hans utseende med kortet och beskrivningen. Han verkade hittat på det mesta han sagt och skrivit tidigare. Antalet barn han hade varierade, ibland var de två, ibland tre. Killen kom inte ihåg vad hans hund hette! Han visste inget om det som startat vår kontakt, fornnordisk historia, så han måste läst på och skrivit av. Eller så skickade han en kompis på dejten. Han gjorde mig bara förvirrad och uttråkad. Inte vet jag men jag hade kul resten av kvällen. Sa bara att detta funkar inte, hej då.

  2. Boman: Det lät också som en katastrof :-D, det är väldigt illa om man inte MINNS hur många barn man har. Man ska ta lätt på sånt, inget som är värt att ligga sömnlös över direkt. Skratta åt och gå vidare, det finns en jäkla massa fiskar där ute 🙂

    /Hanna

  3. Var ju ett riktigt pucko som du träffade. Och svaret på din sista fråga är ju självklart. Den som var respektlös var ju definitivt inte du.

    Måste säga att på ett sätt är min katastrofdejt inne på lite samma spår som din. För lite mer än tre år sedan så var jag ute och snurrade en del på internetdejtingsidor (e-kontakt och mötesplatsen för att vara exakt). Började prata med en kille som bodde nån mil från orten där jag bodde. Hur som helst så mailade vi med varandra ett tag på e-kontakt och sen så började vi prata på telefon. Efter en tids telefonpratande så bestämde vi att vi skulle ses. Jag skulle ta tåget till orten där han bodde. Hela dagen innan jag åkte så hade jag värsta ångesten och kände ”jag ska inte göra det här”. Men jag trotsade magkänslan och åkte ändå dit. Han kom och mötte mig på stationen med sina två hundar och så gick vi hem till honom. Ja bara att göra nåt sånt är ju dumt egentligen, jag vet. Men vi gick i alla fall hem till honom. Gjorde väl inte nåt mer spännande än att titta på tv. Efter ett tag så satt vi och höll handen och allt verkade gå jättebra.

    Plötsligt så sa han att han ville att vi skulle gå ut med hundarna, jag hade med min lilla hund också, men han skulle göra en sak i källaren först bara. Jag tänkte inte mycket mer på det utan tog med mig min hund och gick ut utanför huset och väntade. Stod där några minuter och väntade men han dök inte upp. Tänkte ”Tänk om han bara sagt att han gått ner i källaren och skulle göra nåt och istället tagit hundarna och gått iväg och bara lämnat mig här”. Men tänkte ändå att ”nej så kan man ju bara inte göra”. Så efter några minuter så tittade jag på mobilen. Då hade jag fått ett sms från den här killen där det stod ”Din väska står i trappuppgången. Jag vill att du går härifrån nu”. Kan säga att jag inte fattade något och att jag blev något förbannad. Och ledsen. Tog ändå min väska och gick därifrån. Skickade något sms till honom och frågade varför han gjorde som han gjorde. Men det fick jag aldrig något svar på. Vet att jag skickade mail till honom på e-kontakt med men han bara struntade i att svara.

    För att berätta för andra om det som hänt så skrev jag ett blogginlägg på e-kontakt. Bara för att skriva av mig om det som hänt. Fick några kommentarer från andra killar som tyckte att det var en riktig idiot som jag hade träffat. En av dem som kommenterade inlägget började jag sedan att maila med, det ledde till telefonkontakt och så 19 juli 2008 träffades vi första gången. Och numera har vi varit ihop i lite mer än tre år och bott ihop i snart tre år. Så en dejt som var riktigt dålig ledde till något väldigt, väldigt bra. 🙂

  4. Ha, ha ha, jag dör av skratt. Vilken löjligt patetisk snubbe. Tur att han så snabbt avslöjade att han inte var något att hänga i din julgran, underlättar för dig =0). Simma lugnt, hoppas på får bättre dejter framöver=0)

Kommentera

