Försöka vila – Tjockisbloggen.se

Om någon vet vart mina värktabletter gömmer sig vänligen tala om det, jag behöver dem! Ryggen är på bråkhumör, så är jävligt trött, har ont och mår illa, men mina värktabletter är på kurragömma humör. Har andra hemma, men de mår jag ännu mer illa av. Ringde in till jobbet och sjukanmälde mig för jag orkar knappt röra mig. Ska vila några timmar, och hoppas klara av att komma in och jobba kväll iaf, så kan jag jobba in det andra en annan dag denna månad. I värsta fall måste jag ta de tabletterna som är effektiva, men jag mår dåligt av.

Ska kolla lägenheter på nätet för att vara lite effektiv. Kommer som det ser ut behöva byta lägenhet, och hitta en bra till vettig budget är inte lätt in den här stan. Kollar på omkring €200 + kommunala avgifter, det känns rimligt. Men jag funderar på att bo med en kompis, mycket roligare än att bo själv. Har två personer jag känner som båda letar lägenhet. Så antingen en etta eller en trea kommer det bli, eller varför inte en fyra. Jag vill också bo relativt centralt. Har dock gott om tid att hitta nåt, så ingen panik.

Annars är det bra. Börjat komma fram till vad jag vill och inte vill just nu, hur jag ska ta tag i saker och jag mår enormt mycket bättre. Var på en riktigt mysig hemmafest i lördags med knytkalas, vin, massa glada människor och övernattning. Vi var omkring 20 personer, och 5 av oss + Matilda som bor i huset, sov kvar och hade brunch dagen efter på alla rester. Tror Matilda hade fortsatta rester kvar efteråt ändå :-).

Livet går sin gång här i Tallinn, hösten anfaller fort och stan blir så himla fin då :-). Nej,  nu ger jag upp, värktabletterna, kom fram för F-N!

/Hanna

 

Kommentera

