Uppror i kroppen – Tjockisbloggen.se

Konspirationsteorin flödar, jag tror min kropp har något emot mig. Har mått dåligt i en vecka nu, ryggen är tillbaks på nästan all time low, så min energi är icke existerande. Jobbar på som vanligt, det är bara lite tyngre. Så även om jag är framför dator, så kan jag sällan skriva på jobbet (har lunch nu), och hemma är energin slut.

Försökte vara social expatplanerare i helgen genom arrangera en pub crawl, så lite nytt expat folk kunde komma ut och se stan. Det var dock ett väldigt oarrangerat arrangemant minst sagt. Insåg att hålla sådär 10 personer nöjda är näst intill hopplöst, alla har olika smak och åsikter. Så nästa gång jag kör en planering ska jag försöka planera den mycket bättre. Med tanke på ryggen var jag rätt trött, så kl 2 (efter ett antal icke välkommna närmanden av fulla britter) var vi några som drog hem till Ben och kollade film istället. Jag valde att somna i soffan istället för att kolla. Tog en taxi hem kring halv 5 på morgon för alla falla ihop i min egen säng.

För att göra kroppens uppror bättre så konspirerar den jäveln mot mig. Den har bestämt, låt resten av alla delar bråka också, ryggen check, kan vi ge lite utbrott av utslag och finnar också, jodå check. Imorse la den till tandköttinflammation på listan. Vad sjutton är fel med mig? Lever på soppa idag för jag har ont och kan inte tugga ordentligt. Antingen en visdomstand till som växer eller allmänt uppkäftig käft. Det är bara problem, jag är ta mig tusan redo för Karlgrens känns det som, (om du vet Gällivare vet du vad Karlgrens är, lokala slaktaren där för er som inte vet).

Tycker jag borde få må lite bra i kroppen snart också, inte bara humöret och knoppen. De delarna mår iaf bara bra, så det går ingen nöd på mig :-D. Ska gå och diska min soppskål nu, sen tillbaks och medlyssna samtal med min nya kollega.

/Hanna

Kommentera

