Klädhjälp tack! Dresscode – Tjockisbloggen.se

Har fått en inbjudan till en konferans i helgen som jag mest troligt kommer att gå på, för en internationell organisation, Junior Chamber International (JCI), deras estniska avdelning. Det finns ett intresse av en engelskspråkig del här i Estland, och jag ska försöka nätverka lite. Trots att konferansdelen är på Estniska så kommer jag försöka gör mitt bästa, tycker att det verkar väldigt intressant :-).

Se vad mycket enklare karlar har det, bara på med en smoking.

Mitt problem ligger i att det på lördag kväll är en stor gala och det är såklart dresscode. Jag har inte råd att shoppa något nytt, men vad sjutton gäller som tjej vid dresscode black tie? Har inte särskilt många fancy klänningar. Har en hellång i lite blankare material, väldigt färgglad, liten ärm och urringad, och sen har jag en tight kinainspirerad klänning i blankt stretchtyg, knälång, silver och svart. Kan någon av dem funka tro? Allt annat jag äger är kortare och lär därför inte fungera.

Hjälp!

/Hanna

2 thoughts on “Klädhjälp tack! Dresscode – Tjockisbloggen.se

Kommentera

