Giganto shoppo – Tjockisbloggen.se

Nu har jag kommit hem från min shoppingresa till Umeå… Åkte ju ner med mina föräldrar på onsdagkväll, sov hos min lillebror Steffe och hans sambo Emma. De har otroligt fin lägenhet och jag blev störtkär i en två av deras ljuslyktor, ser ut som pioner och kommer från Plantagen, tyvärr var de slut men jag vill verkligen ha tag i en sån så snubblar ni över en TÄNK PÅ MIG! Köper den direkt 😀

På torsdagen så gick jag på stan i drygt fem timmar, hann med en fika med Emma och massor med shopping… Ujuj så ont i fötterna jag hade på kvällen! Men roligt var det och fattig blev jag hehe, har problem att få in allt i garderoben nu men det får lösa sig 😉

På fredagmorgon så skulle jag ta tåget från Umeå Central hemåt men som vanligt när jag ska åka tåg så jävlas SJ så det blev buss till Vännäs och sen byte till tåg där. Men jag var hemma i tid efter ungefär fem timmars resande, väldigt trött i huvudet efter att ha terroriserats av två skrikande galna ungar på tåget hela vägen till Boden… Varför kan man inte ha koll på sina ungar och se till att de inte springer runt och gallskriker och stör en hel tågvagn med passagerare? *hata skrikande irriterande ouppfostrade ungar*

Hann vara hemma nån timme och ta en snabbdusch innan vi klädde oss lite finklädda och gav oss iväg till en minnesstund för Davids mormor som somnat in. Var en väldigt fin stund med många fina minnen som delades av alla närvarande. Vila i frid Betty.

Igår så däckade vi i säng strax efter kl 21 för vi var helt slut i både knopp och kropp och jag skäms nästan för att erkänna att jag sov till klockan var strax efter halv nio imorse så jag sov i drygt 11 timmar. David stackaren klev upp och gick till jobbet strax efter kl 6 imorse men jag snusade bara vidare och reagerade inte ens… Men jag behövde verkligen alla timmars sömn (fast jag är lika trött nu och kl är bara 20.50 *s*).

Här är i alla fall allt jag har shoppat i Umeå, tyckte att jag kunde unna mig att shoppa ordentligt nu när jag var ”borta” och allt 🙂

Tre par trosor från KappAhl strl 40/42
Snygg, blommig topp från Lindex strl 44/46
Stickad röd tröja från Cubus strl M
Äppelgrön collegetröja från H&M strl L
Stickad svart-vit mönstrad tröja från H&M strl L
Adidas mjukisbyxor från Stadium strl 42
Två par jeansleggings (mullvad och svarta) från KappAhl strl 44
Mjukiströja från KappAhl XLNT strl XL

Plus ett par trosor till från KappAhl samt två böcker
från Akademibokhandeln

/ Sarah

Kommentera

