En jäkla tur – Tjockisbloggen.se

Idag har jag varit en väldigt snabb vända på stan och gjort några ärenden och passade då på att slinka förbi skoaffären… Är lite sugen på att köpa MBT-skor så jag testade ett par lite snabbt idag och det kändes ganska läskigt *s*. Men jag har blivit rekommenderad såna skor eftersom jag har stora problem med rygg och knän och går väldigt mycket (hundägare)… Tycker dock att de jag provade idag var så dyra att det finns inte i mitt universum att jag skulle köpa ett par, de kostade 1895:-

Har suttit och kikat runt på nätet och det finns klart billigare varianter, är väldigt sugen på att beställa hem två olika par (Scholl) från Amazon.co.uk och de skulle kosta drygt 560 kr för två par! Men då är det ju det där med storlek och om modellen passar och det är svårt att skicka i retur när det är från utlandet, å andra sidan borde man kunna få igen minst det man lägger ut om man säljer dem oanvända på Tradera.

Just det där med att sälja på Tradera är min plan för ett par skor som jag klickade hem idag helt av en slump för det var inte alls såna skor jag skulle titta på egentligen. Men av misstag så råkade jag hamna på sidan spartoo.se och fick upp som första tips ett par Sorel vinterskor som jag med all säkerhet kan säga att de måste ha satt fel pris på…

Dessa skor ligger på 1499 kr nya i svart färg. Men på spartoo.se så var de vita på rea för 149 kr, inkl frakt! Skyndade mig naturligtvis att klicka hem dem och betala dem och har fått en orderbekräftelse att de är betalda och under leverans… Skulle tro att de är för stora åt mig (strl 38 2/3) så min plan är antagligen att sälja de en aning dyrare på Tradera 🙂

Förutom att fynda på nätet så har jag varit på måndagskursen (dvs färdighetsträningen) och det var som alltid spännande och intressant! Det känns bra att få gå ett andra år och repetera allting vi fick lära oss förra året, när det gäller såna här saker så kan man aldrig få för mycket träning, hjälp och handledning…

Nu ska jag slå mig ner i soffan och läsa ett par sidor innan David kommer hem från jobbet.

/ Sarah

Kommentera

