Rund under fötterna – Tjockisbloggen.se

Idag på förmiddagen så for jag och David och Igor ut på Storheden för att kika på skor lite snabbt. Jag har funderat lite på att köpa ett par MBT-skor efter att ha läst och hört väldigt mycket om att det ska vara bra för rygg och knän. Men när jag kikade på såna skor inne i stan så kostade de billigaste 1895 kr och det har jag ingen lust att betala…

Så jag har kollat runt på nätet, bland annat på amazon.co.uk och hade nästan bestämt mig för att beställa ett par för ca 300 kr men var tveksam angående storleken. Då såg David att de hade ett par Rykä Reform på Intersport ute på Storheden för 1000 kr så vi for dit för att kika på dem…

Nu hade de dessutom klubbpris på en massa skor så de kostade ”bara” 600 kr (istället för ordinarie pris 1000 kr). Så jag fick ett par skor av min underbara älskling för han vet hur problem jag har med ryggen och knäna 🙂

Men först ska de användas inomhus några timmar så jag vänjer mig vid att vara rund under fötterna och ser att de passar innan jag använder de ute om det visar sig att jag inte kan ha dem och de måste lämnas igen (men det hoppas jag verkligen inte).

Rykä Reform 600 kr, strl 38 Intersport

Jag och Igor ska vara ensamma hemma hela helgen för David är i sin pappas stuga och kommer hem på söndag… Är sällskapssjuk men jag får väl mysa med lilla hund och så har jag laddat upp med några bra böcker och filmer så det borde inte gå någon nöd på oss.

Nästa helg så åker vi till Umeå jag och David, Igor ska få vara hos svärmor och hennes sambo på semester från oss 🙂 Vi ska ner och umgås med min lillebror Steffe och hans sambo Emma, gå ut och äta, kanske ett biobesök, lite shopping (igen) och dessutom ska jag tatuera mig igen 😉

Blir min elfte tatuering i ordningen och det är naturligtvis lillebror som gör den. Blir på vänster underarm, hela armen men motivet hemlighåller jag ett tag till 🙂

/ Sarah

Kommentera

