Filosoferar – Tjockisbloggen.se

Känns som jag håller på att gå upp i atomer över att få tid till allt jag behöver hinna. Har konstant dåligt samvete över bloggen och att jag inte har tid att skriva så ofta som jag vill, en konstant trötthet för jag behöver mer timmar. Det är så mycket som händer nu i mitt liv som jag inte vant mig vid och som jag ännu är förvånad över. Hur beter man sig egentligen när någon är SNÄLL mot en, tycker om en och behandlar en med respekt, när man ständigt är van vid det motsatta? När man dessutom tycker väldigt mycket om personen och vill visa sina bästa sidor, när man i grund och botten är komplett galen :-).

När man är en person som blir överlycklig av att de har PINGVINER i Bergen och man absolut måste gå på det akvariet genast, helst på en gång. När man ena stunden är världens barnsligaste och nästa är superseriös och filosoferar i timmar med vänner. Det verkar dock som alla de där sidorna av mig är ok, både min mörkaste mörka, den filosofernade och den studsigt överlyckliga galningen som älskar pingviner, för jag visar dem alla, och den där personen skakar ändå inte på huvudet och stänger av Skype, utan fortsätter prata på in på natten tills vi båda inser det är läggdags i våran del av världen.

Hur hanterar man stora kliv som man funderar över, när man bestämt sig för att sträva mot sina mål istället för att sitta fast på en plats. Samtidigt som man älskar platsen amn befinner sig på, inte vill gära folk besvikna, men i slutändan måste tänka på sig själv i första hand. När att tänka på sig själv innebär att man kanske lämnar det där trygga stället man har blivit så invand vid, och istället kliva ut i det okända.

Hur som haver, på nåt sätt blir allt br. Imorgon åker jag till Norge över helgen :-D.

/Hanna

Kommentera

