Mössa och mys – Tjockisbloggen.se

Igår så var det kvällsöppet på stan här i Luleå så jag gick en väldigt snabb sväng för att kika lite… Totalt sett var jag på stan mindre än 20 min, jag var in snabbt på H&M och köpte en mössa (impulsköp) men sen fick jag nog av alla människor och den dundrande musiken.

Förstår faktiskt hur de tänker när de dunkar musik så högt att det ekar inne i gallerior och butiker? Det går inte att prata med någon alls så det är inte så enkelt att betala i kassan när man inte hör expediten… Jag tycker personligen inte att det förhöjer en shoppingupplevelse att bli döv!

Vill jag se snygga kläder, mycket folk och trängas och svettas och dundras döv av dånande musik… Ja då går jag på krogen i såna fall, inte på stan! *gnällig*
Sen är jag väl extra känslig också pga mina diagnoser och inte tycker om folkträngsel, höga ljud osv… Men kan inte tänka mig att jag är den enda som känner så här?

Nej jag föredrar att tillbringa min tid tillsammans med David och Igor, gärna på det här viset nu när regnet vräker ner (som vanligt suck).

/ Sarah

Kommentera

