Ny tatuering – Tjockisbloggen.se

Har varit i Umeå från fredag till söndag så det är därför det har varit tyst från mig under helgen. Kom hem ganska sent igår för vi stannade hos svärmor och fikade när vi hämtade Igor och blev kvar där drygt två timmar och surrade…

Det har varit en jätterolig helg hos lillebror Steffe och hans sambo Emma. På fredagkväll så var vi ut och åt indisk mat på, om jag minns rätt, Taj Mahal i Umeå. Väldigt god mat om än en aning för starkt för min smak 🙂

I princip hela lördagen tillbringade vi på stan med att besöka en massa secondhandbutiker som vi letat upp på nätet och även en del vanliga butiker… Sen åt vi lunch på Subway innan vi rörde oss hem till Steffe och Emma igen.

På lördagkväll så blev det en ganska lång promenad som blev längre än planerat bara för att en viss person pratade så mycket att han glömde att titta vart vi gick så vi hamnade lite fel 😉

I söndags så fick jag min elfte tatuering men eftersom jag och David skulle komma iväg hemåt utan att det hann bli så sent så hann vi inte göra klart tatueringen. Förhoppningsvis ska vi köra klart i slutet av oktober…

Jag som har så himla låg smärttröskel överlevde utan att knota ett ord 🙂
Det som var värst var att sitta still i två timmar haha, sen var det inte jättebekvämt att sitta med armen halvt vriden ur led och det var lite jobbigt när armen domnade efter en stund så jag fick skaka liv i den igen.

Men å andra sidan så var det värt det lilla obehaget för jag älskar min fågel (som dock inte har fått något namn ännu, förslag någon?) och hela tatueringen 🙂

Ritad och tatuerad av Stefan Lundberg, KonstKarma Umeå.

/ Sarah

Kommentera

