Atchoo – Tjockisbloggen.se

Hanna här, jag lever, trots att jag är lika sjåpig som en karl när jag är förkyld. Började känna av det redan i helgen som var i Norge, vilket väl till stor del var mitt eget fel, försökte jobba måndagen men sen låg jag utslagen i två dagar. Lyckades nästan tappa rösten helt igår på jobbet, men den verkade hittat hem igen under natten.

Hur lyckas man bli förkyld i Norge då, jo låt mig säga som så, Bergen är en väldigt blöt och blåsig stad, och att gå hem barfota kl halv 4 på natten är inget jag rekommenderar. Men det var en trevlig kväll ute, med en del bubbel och lite drinkar. Somnade ovaggad.

Lördagen var vi ute precis hela dagen. Först gick vi upp på Flöjen, som är ett av de lägre bergen kring Bergen, ungefär 320 meter. Men vägen upp var rätt så brant och snirklig så det var svettigt. Utsikten var fantastisk. Väntar på att D ska skicka bilder till mig så jag kan posta dem. Passade även på att ta en fika upp på toppen, trots att caféet tydligen stängt lyckades vi handla ändå. Vi hade ju faktiskt inte sett tiden, och nu hade vi ju redan rört vid mackorna :-D. Mycket snäll kille i kassan. Sedan gick vi hela vägen ner igen, en annan mer naturskön väg, som gick längs med vattendrag, skog och stenar. Finns en del fina bilder därifrån. Passade på att äta Mongolian Barberque inne i centrum och promenera runt där och se stan i någon timme innan vi tog bilen uppåt hem.

Söndagen då. Ville inte ALLS hem. Men var ju tvungen. Gick på akvariet i bergen, kollade pingviner, sälar, massor av fisk och lite kräliga och långbenade saker. Jag var så klart mest lycklig över pingvinerna! Hann en snabb lunch/middag samt en fika (på flygplatsen) innan jag skulle flyga iväg kring 17.50. Som ni såg var mitt plan i Oslo försenat rejält. Tror ni planet kom iväg i tid? Inte då. Först behövde två fulla ryssar som haft några timmar för mycket på sig att dricka, kastas ut ur planet av flygplatspolisen. Efter att ha fått min beställda taxi snodd väl landad i Tallinn så jag fick beställa en ny, var jag ÄNTLIGEN hemma strax innan 4 på morgonen. Förkylningen var nu rejält på G. Öronen gjorde ont som sjutton, somnade direkt.

Sen har jag inte orkat så mycket mer denna vecka, mest legat uslagen. Ikväll ska jag ge mig på att vara social med kompisar på fest, och jo, så har jag ju klippt mig också. Om jag får till en ok mobilbild så postar jag det sen. Frissan imorse tog minst 10 cm på längden, vilket behövdes, håret hade inte sett en sax sen januari. Nu är det rufsigt, uppklippt och som vanligt knallrött.

/Hanna

Kommentera

