Fredag och Hedda – Tjockisbloggen.se

Så var det fredag igen.. Idag har jag avverkat ett möte med min kontaktperson som var enormt tungt men nyttigt. Det är skönt att få ur sig saker som man gått runt och funderat på ett tag även om det tar emot och känns jäkligt jobbigt…

Efter mötet strosade jag runt lite på stan bara för att rensa skallen lite och träffade på några personer jag inte sett på ett tag så det var kul… Tycker det är så många som har flyttat/flyttar sina bopålar söderut, fast å andra sidan förstår jag det för Luleå är väl litet.

Har spanat in en jacka på KappAhl som jag är väldigt sugen på, lade undan den till imorgon så att jag hinner fundera lite på det. Egentligen har jag inte råd med en ny jacka just nu men jag skulle behöva en…

Det är en svart ganska tjock jacka, tyvärr utan huva, med snygga ”stickningar” (brodyr) från KappAhl XLNT. Minsta storleken är ju L 44/46 och den satt ganska bra på mig, lite stor men man vill ju ha plats för en tjockare tröja under. Däremot så var den lite för lång på mig och jag är rädd att jag ska se ut som att jag försvinner eller drunknar i den… Ska prova den imorrn igen får vi se hur det känns.

Förresten så har jag döpt min fågel nu (min senaste tatuering), det fick bli Hedda *s*. Tyckte det lät lagom gulligt och lite ”speciellt” och det passar min fina fågel bra tycker. Visst ser det ut som en Hedda? Vi får väl se om jag ändrar mig när den är klar…

Nu ska jag ta och plocka undan lite innan David kommer hem från jobbet… Ikväll ska vi nog kika film och äta burritos.

/ Sarah

3 thoughts on “Fredag och Hedda – Tjockisbloggen.se

  1. Hallå i Luleå! Vi bor oxå i en avfolkningsby ute i skogen, lite synd för här är så fint och här finns det mesta…t o m KappAhl numera, de öppnade för ett par veckor sedan. Då köpte jag den här 🙂
    http://www.kappahl.se/article/poncho_106260
    Ha en bra dag, vår lilla Ines pussar på Igor ❤
    Kram
    /GITT@N

  2. Halloj Gittan!
    Igor blev superglad för Ines pussar och skickar voff, massor med bus och (slemmiga) pussar tillbaks *s*.

    Vilken snygg poncho! Jag gillar kamelfärgat och päls (inte äkta så klart) just nu men det är mer praktiskt med en svart jacka när man har svart hund. Och som är både varm och har många fickor för allt hundgodis, leksaker, kottar och pinnar och bajspåsar man bär omkring på *s*. Ja du vet nog hur det är 🙂

    Tack, jag är jättestolt över min pippi Hedda! Dock var tanken att hon skulle bli färglagd i slutet av den här månaden men jag tvekar lite för jag tycker att hon är så fin som hon är… Däremot så funderar jag på om hon kanske ska få sig en partner på insidan så hon inte känner sig så ensam.. En Helge kanske? 🙂
    / Kram Sarah

Kommentera

