Upp och ner – Tjockisbloggen.se

Hej alla. Ber om ursäkt men de senaste sådär 2 veckorna har än så länge varit KAOS! Inte bara flytten men en massa annat som hänt också som gjorde att jag stängde av mig rätt rejält. Men nu är jag på väg tillbaks igen och mår lite bättre.

Flytten har gått bra, är nästan klar med att få iordning bland mina saker, men har en del mer jag behöver skaffa för att få mitt rum mysigare. T.ex nåt för att fylla ett väldigt tomt hörn. Kanske en gosig stol eller nåt. Den stora omställningen är 1. Från 140 cm säng till 90 cm. 2. 1 timmes pendling varje dag. Särskilt när man slutar klockan 21. Men jag har världens bästa Matilda som jag delar hus med så allt är bra. Dessutom är de där 30-35 minuterna buss in til stan perfekt att sova lite till på, eller spela spel på telefonen, och lyssna musik, eller läsa. Lite slapptid 🙂

Vad annars, jo, återigen bevis på att man inte ska tro på vad männsikor säger. Särskilt män. Vissa verkar ha problem med det där med ärlighet och att hålla sig till en person åt gången. Drog mig ur i det läget, jag är inget andrahandsval, förtjänar bättre än så :-).

Fullplanerad helg, har en bal på Lördag så kommer sova i stan på en kompis soffa lör-sön. Annars blir det väldigt lång taxiresa. Har en fantastisk klänning att ha på mig och kommer gå med en vän då min date som ni ser ovan, inte riktigt har rätt att gå med mig längre :-D. Söndag har vi en brunch inplanerad på Swissotel ett gäng kompisar. Flera kompisar har sina sista veckor här nu innan de försvinner för X antal månader eller för gott, så vi gör det vi kan av tiden.

Vill avsluta med en liten fråga: Det är 1 december idag, vart är min snö?!

/Hanna

Kommentera

