Stickar på beställning – Tjockisbloggen.se

I höstas så tog jag upp en gammal hobby som jag har fått i arv av min gammelfarmor (farfars mamma) samt min farmor, nämligen handarbete. Förr i tiden så broderade jag, sydde, stickade, virkade ja i stort sett allt inom handarbete… Men sen slutade jag tvärt och nu efter kanske 15 år så har jag tagit upp det igen. Och nu har det blivit till ett beroende 🙂

Kan inte sitta framför teven utan att ha en stickning i händerna… Det har blivit väldigt många tofflor, halsdukar och mössor som är det jag stickar mest. Ni kan ju gissa vad en stor del av släkten fick i julklapp *s*.

I alla fall så har jag fått en hel del beställningar på bland annat tofflor och mössor och nu har jag några på lager men stickar gärna på beställning. Allt jag stickar är 100% akryl eftersom jag inte tål ull och liknande material. Har inget mönster utan stickar allt efter eget huvud så därför är alla produkter unika och inte exakt likadan som någon annan 🙂

Vid intresse skicka ett mail till lulefolk@gmail.com

Några av mina alster finns att se på adressen : http://photobucket.com/handarbete2012

2 thoughts on “Stickar på beställning – Tjockisbloggen.se

  1. Hej..Läste erat tidigare inlägg angående bh storlekar. Så jag undrar nu ifall bh:arna är dyra på EL här i Luleå?

  2. Hej Emma! Det beror lite grann på vad man själv tycker är dyrt… De är klart dyrare än t ex Lindex eller H&M men då får man kvalitet och passform som man inte kan hitta någon annanstans än i en ”riktig” expertbutik. Dessutom så har de så bra personal och service på Eleonora Laura att jag personligen tycker att det är värt varenda extra krona att gå dit… Sen har de underkläder i alla prisklasser (från ca 300 kr för en bh och uppåt) och de är inte sådana att de försöker sälja det dyraste de har utan de lyssnar till kundens behov och utgår från det.

    Nu låter det här som värsta reklaminlägget men faktum är att de är precis så bra att man vill inte handla någon annanstans 🙂
    Ska själv försöka att spara ihop lite pengar och gå dit för att investera i en ny bh inom en snar framtid.
    / Sarah

Kommentera

